lördag 26 mars 2011

Det växer så det knakar.

Jag har pillat ner en massa frön i jorden och nu börjar det mesta komma upp, jag tänker satsa på en ordentlig kryddträdgård i sommar. Bladpersilja, basilika, gräslök och timjan odlas i mängder och jag hoppas kunna gräva upp några myntaplantor från kolonilotten och odla på balkongen. Stoppade ner två vitlökar i jorden som börjat gro och tänker använda "gräset" i sallader. Sedan visade det sig att chiliplantan som jag trodde var död valde att leva en säsong till och det tackar jag för. Nytt för i år är att jag skall försöka mig på att odla passionsfrukt och hoppas att Lisas också tar sig, tydligen måste man pollinera med en annan frukt för att ha chans till frukt. Om en månad kommer luktärter planteras ut och jag hoppas de vill piffa upp min tråkiga plåtbalkong. Här för övrigt lagt in en beställning av denna smarta grej.





Inga kommentarer: