onsdag 31 augusti 2011

Utvärdering av surströmming

Vi var taggade och hoppas på stordåd. Två burkar var inhandlade och vi började med att öppna en burk och gjorde det utomhus i en plastpåse. Det luktade otroligt obehagligt och vi började bli lite skrajja vad vi gett oss in på men hoppet hade vi kvar. Vi lade filéerna på en talrik och placerade dem i köket för att inte förpesta luften i vardagsrummet där vi satt. Vi hade alla tillbehör som vi tänkte skulle hjälpa till att ge oss en god måltid. Tunnbröd, persilja, gräslök, rödlök, gräddfil, smör och mandelpotatis. Jag hade för säkerhets skulle placerat en klädnypa på min näsa för att undvika att bli störd av doften.


Jag satte sedan tänderna i min surströmmings klämma, som innehöll 1/4 filé. Det föll mig inte i smaken alls, jag höll på att kräkas om jag skall vara ärlig. Alla hade vi samma uppfattning vilket resulterade i att vi slängde fisken och våra klämmor och kalasade på övriga ingredienser istället. Jag skulle vilja säga att jag gillade det men det finns nog inget i världen som kan få mig att smaka igen. Vädrade lägenheten i flera timmar.




Inga kommentarer: