tisdag 21 februari 2012

Mat för att visa uppskattning

Ulrika flyttar ut efter ett års komboskap, hon passar även på att fylla år i samma veva. Jag tänker bjuda henne och hennes kommande sambo en riktigt god middag för att sätta punkt för ett mycket trevligt år. Nu har jag dock kört fast och saknar inspiration till vad jag skall bjuda på. Av någon anledning har jag snöat in på auberginerullar men vet inte vad jag skall ha till eller vad jag skall fylla dem med. Bilden nedan kommer här ifrån, en gammal bloggfavorit och kommer fungera som någon form av hjälp. Vad hade ni gjort?


2 kommentarer:

Frida sa...

Jag såg på halv åtta hos mig igår och hon gjorde små smördegspajer fyllda med ost till förrätt och de lät gott och såg gott ut, plus att du kan ju antagligen fylla dem med lite annat än bara ost, om du vill bjuda på förrätt vill säga :)

Plus åt en god efterätt hos en kompis i helgen, smält vitchoklad och blanda med grädde och turkisk yoghurt (tror jag, kan varit creme fraiche) låt stå kallt servera med varma hallon :)

Julia sa...

Smördegspajer skall jag komma ihåg, låter ju riktigt smidigt.