tisdag 22 december 2009

Köttfärsrullar

Efter avfrostningen av frysen hittade jag filodeg och beslöt mig för att de skulle användas. Jag är inte så glad för filodeg eftersom den bara går sönder och jävlas med mig. Ge gärna tips på hur man skall bli vän med filodegen. Men gott blev det.

ca 6-8 filodegsark
350-400g köttfärs
1 paprika
10 cm purjolök, skivad
Spiskummin
½ rödchili, finhackad
Salt
Peppar
olja

Stek färs, chili och purjolök tills färsen är genomstekt. Krydda med önskad mängd spiskummin, jag gillar smaken och använde ganska mycket. Smaka även av med salt och peppar. Tillsätt hackad paprika. Rulla in färsen i filodegen, pensla och "limma" ihop med olja. lägg skarven neråt och pensla med olja ovanpå. In i ugnen på 200g i ca 15 minuter eller tills rullarna fått färg. Servera med sallad och potatismos.


Inga kommentarer: