måndag 10 maj 2010

På min balkong

Jag började så någon gång nu i vår och efter att ha planterat om de små plantorna i nya krukor börjar de ta sig på riktigt. Grönt och fin är det så jag satte ut allt på balkongen: persilja, basilika, solrosor, tagete, chili och gräslök men det är inte direkt vår i luften (5 grader och närmare nollan på nätterna) så jag fick så snällt ta in dem igen. Efter några dagar i vardagsrumsfönstert och mycket sol har de repat sig igen. Nu väntar jag bara på att den riktiga värmen skall komma.

1 kommentar:

ja sa...

Aha, intressant att se att dina växer tagit sig så bra! Håller själv på med att pimpa upp min balkong i kombination med "Projekt Örtagård", vilket ärligt talat går sådär. Kanske helt enkelt får följa ditt exempel och ta in krukorna om natten.... man blir lätt lite övertänd på det där med sommaren :)