onsdag 18 maj 2011

Halv sju hos mig

I måndags körde vi igång en ny omgång av vår tolkning av tv4 program halv åtta hos mig (som vi ändrat till halv sju hos mig istället). Det är fjärde omgången som vi kör, jag missade hösten då jag inte befann mig i Sverige. Denna meny var först ut:

Räkor i avokadovagga med vitvinstäcke
Gustave Lorentz Riesling Réserve, Frankrike, 2009

Chèvregömma i kycklingbröst med tagliolini i basilikaolja och rödvinssky
Barbera d’Asti, Italien, 2009

Isad rabarber med limekräm och kolaknäcke
Nivole, Italien, 2010

Nästa måltid kommer att vara hos mig och min meny ser ut så här:

Kumminglacerad spädgrissida med äpplekompott och sallad
Pinot Gris Réserve (nr 2899)

Halstrad torsk med rödvinskanelsås, morotspuré, mandelpotatispuré och savoykål med valnötter
Saint Clair Pinot Noir (nr 16015)

Varm rabarbercylinder med kardemummafylld citroncigarr
Nederburg Noble Late Harvest (nr 2741)

Inga kommentarer: