onsdag 18 januari 2012

Nostalgi - Indo pak på ystadgatan 10

Fick tips om  Indo Pak General Store på Ystadsvägen 10 där det finns indiska,pakistanskaafrikanska och orientaliskalivsmedel och skönhetsprodukter. Här finns alla torra kryddor du behöver till indiska/pakistanska rätter, men också färska kryddor som curryblad och koriander, heta chilifrukter, bönor, ärter och linser, tvålar och troligen farliga hudblekningsprodukter i förföriskt vackra förpackningar. Indiska gröna chilifrukter, små auberginer och pakistansk mango när det är säsong. Jag blev nostalgisk och köpte kryddblandningar som jag kände igen från Indien. Det jag ser mest framemot är att göra mina egna vadai som är indiskt mellanmål  och är typisk gatumat. Vadai äts med chutney. De friteras och serveras krispiga. Sen är jag på jakt efter recept med svarta linser. Har ni några bra på lager?



Här ser ni en typisk indisk frukostbuffé men extra allt. Vadai kan man skymta i ena hörnet. 
Annars ser de ut så här:


Inga kommentarer: