tisdag 22 februari 2011

Vegetariska enchiladas

Lisa bjöd på dessa när hon fyllde år och jag gillar kryddningen skarpt. Passar perfekt att laga då Bea snart kommer över på lunch. Jag har dock bytt ut en del ingredienser då jag anser att tomater inte smakar något på vintern samt att jag inte hade någon mogen avokado. Sedan lade jag till grön paprika och svarta bönor. Receptet kommer här ifrån.



8 st mjuka tortillas
1 - 1,5 dl salsasås , styrka efter smak
1 röd lök
1 grön paprika
1 lime
1 burk svarta bönor.
6 stora champinjoner
2 dl majs
1 äpple
1 krm kanel
1 tsk spiskummin
1 krm cayennepeppar
1 - 2 dl riven ost
salt

Ugnen på 225 grader.

Hacka grönsakerna och äpplet, pressa över limesaften, tillsätt de avrunna bönorna. Blanda ihop kryddor, salsa och ost och tillsätt till grönsakerna. Fördela blandningen på tortillasen som rullas ihop i ugnsfasta former, glas eller keramik. Strö över lite ost och grädda i ca 10 minuter.
Servera med sallas till samt gräddfil.

1 kommentar:

jenny sa...

Sv. Ja, tycker jag att du ska göra. Jag fick sms idag om att mina böcker har kommit. Så himla smidigt! Surt när man inte hittar de där fynden som man hade tänkt sig. =) Har inte kollat in den "riktiga" rean än, men jag får ta och göra det.
Tortillasarna ser smarriga ut.