onsdag 30 april 2008

Onsdagstipset


Denna veckas onsdagstips uppmanar er alla att minska konsumtionen på ris, jag tänker själv inte köpa ris mer detta för att priset stigit något enormt och att fattiga människor i många länder har svårt att klara sig pga detta. Jag tycker att det är vår skyldighet att hjälpa andra. Det finns så mycket annat att äta bulgur, couscous, potatis, pasta m.m. Läs även Matpriserna "en tyst tsunami" & Dyrt ris leder till hamstring


Sedan vill jag säga något som min far alltid sa till mig när jag var lite och inte ville äta upp "Tänk på barnen i afrika!" Låter kanske löjligt men faktum med att vi i Svergie slänger 18% av maten, mat som det inte är något fel på. Jag tycker man skall ge det en tanke till, att vara lite mer miljösmart och ta tillvara på rester. Mängder med mat slängs i onödan

Inga kommentarer: